Najlepszy CRM dla — Dział Sprzedaży

Ranking 2025

Idealny dla Marketingu:
4.3 / 5
5/5
Popularny i w dużej mierze darmowy CRM, kompleksowy w sprzedaży i marketingu
4.2 / 5
5/5
CRM przeznaczony do wspierania procesów sprzedaży
Freshworks Sales CRM
4.7 / 5
5/5
Wszystko w jednym – sprzedaż, marketing, support, czat, email, call center
Łatwy w obsłudze:
Capsule CRM recenzja
4.5 / 5
5/5
Maksymalnie prosty CRM. Bezpłatny do 2 użytkowników i 250 kontaktów.
CRM dla handlowców:
Pipedrive logo
4.8 / 5
5/5
System CRM stworzony dla Handlowców i Działów Sprzedaży
Często wybierany:
Monday CRM
4.8 / 5
5/5
System sprzedaży i zarządzania projektami w jednym. Bezpłatny do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
Popularny w Polsce:
Livespace_Logo
4.9 / 5
5/5
Najlepsza alternatywa Pipedrive, idealny dla firm MŚP i zespołów sprzedaży

Podsumowanie Rankingu 2025

4.4 / 5
4.4/5
4.3 / 5
4.3/5
4.2 / 5
4.2/5
4.7 / 5
4.7/5
4.7 / 5
4.7/5
4.5 / 5
4.5/5
4.8 / 5
4.8/5
4.8 / 5
4.8/5
4.9 / 5
4.9/5

Ranking 2025

Idealny dla Marketingu:
4.3 / 5
5/5
Popularny i w dużej mierze darmowy CRM, kompleksowy w sprzedaży i marketingu
4.2 / 5
5/5
CRM przeznaczony do wspierania procesów sprzedaży
Freshworks Sales CRM
4.7 / 5
5/5
Wszystko w jednym – sprzedaż, marketing, support, czat, email, call center
Łatwy w obsłudze:
Capsule CRM recenzja
4.5 / 5
5/5
Maksymalnie prosty CRM. Bezpłatny do 2 użytkowników i 250 kontaktów.
CRM dla handlowców:
Pipedrive logo
4.8 / 5
5/5
System CRM stworzony dla Handlowców i Działów Sprzedaży
Często wybierany:
Monday CRM
4.8 / 5
5/5
System sprzedaży i zarządzania projektami w jednym. Bezpłatny do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
Popularny w Polsce:
Livespace_Logo
4.9 / 5
5/5
Najlepsza alternatywa Pipedrive, idealny dla firm MŚP i zespołów sprzedaży

CRM dla sprzedaży wspiera proces sprzedaży poprzez monitorowanie leadów, zarządzanie ofertami, śledzenie postępów i prognozowanie wyników. Automatyzacja procesów sprzedażowych pomaga zwiększyć skuteczność zespołu sprzedażowego.

Spis treści

4.4 / 5
4.4/5
CRM do sprzedaży i zarządzania klientami idealny dla małej-średniej firmy
Zendesk CRM
Recenzja CRM
  • Bardzo kompleksowa obsługa klienta
  • Systemy do sprzedaży i supportu
🪙 Cennik: Zendesk dla sprzedaży i obsługi zaczyna się od 55$ za osobę
⭐ Nasza ocena: 4.4/5
🇵🇱 – Polska wersja językowa

Użytkowanie

4.8 / 5

Personalizacja

4.2 / 5

Cena do wartości

3.5 / 5

Możliwości

4.4 / 5

Zalety Zendesk
  • Kompleksowa funkcjonalność obsługi klienta: czat, ticketing, analityka
  • Zaawansowana automatyzacja i integracja
  • Lepsze zrozumienie potrzeb klientów dzięki rozbudowanej analityce
  • Szybkie wdrożenie i łatwa integracja
  • Łatwy w obsłudze, zarówno dla gen Z jak i boomersów

 

Wady Zendesk
  • Wyższa cena, szczególnie dla firm z wieloma licencjami
  • Mniejsza konfigurowalność niż inne systemy CRM

Przetestuj Zendesk samodzielnie przez 30 dni.

Załóż bezpłatne konto testowe.

Recenzja Zendesk
Zendesk to platforma do zarządzania relacjami z klientami (CRM), która pomaga firmom w efektywnej obsłudze klientów i poprawie doświadczeń klienta. Kluczowe informacje na temat systemu Zendesk Zendesk oferuje narzędzia do obsługi klienta, takie jak system biletów, czat na żywo, samodzielna obsługa klienta i analityka. Pozwala to zespołom obsługi klienta na skuteczniejsze zarządzanie interakcjami z klientami. Automatyzacja przepływów pracy, integrację z innymi systemami, raportowanie i analizę danych klientów. Umożliwia to firmom...

Przeczytaj pełną recenzję Zendesk

4.3 / 5
4.3/5
Popularny i w dużej mierze darmowy CRM, kompleksowy w sprzedaży i marketingu
Recenzja CRM

? Częsty wybór #1 – najpopularniejszy CRM

? Bezpłatny pakiet z szerokim zestawem funkcji

? Mnogość integracji i automatyzacji

? Kompleksowy CRM sprzedaży, marketingu i obsługi

🪙 Cennik: od 9$ miesięcznie za użytkownika
✅ Freemium – darmowe konto bez limitu użytkowników
⭐ Nasza ocena: 4.3/5
🇵🇱 – program CRM w j. polskim, brak supportu

Użytkowanie

3 / 5

Personalizacja

4 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety HubSpot
  • Szybka i łatwa instalacja
  • Efektywne zarządzanie leadami
  • Szeroki zakres integracji
  • Darmowa wersja wystarcza na bardzo długo
Wady HubSpot
  • Przestarzały “dziadkowy” interfejs
  • Skomplikowany przez mnogość funkcji
  • Nie jest elastyczny
  • Wszelkie czynności wykonuje się powoli

Przetestuj HubSpot samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja HubSpot
Użytkownicy doceniają przyjazny interfejs użytkownika, szerokie możliwości automatyzacji i integracji z innymi narzędziami oraz to, że HubSpot bardzo wiele możliwości udostępnia w bezpłatnym planie. Pozytywne opinie podkreślają jego skuteczność w zarządzaniu klientami, leadami i możliwościami automatyzacji marketingu. HubSpot sprawdzi się także w angażowaniu klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych i wysyłki mailowej. Dużym minusem, który od razu zauważysz jest długi czas nauki tego systemu… mnogość funkcji oraz przestarzały interfejs mogą być...
4.2 / 5
4.2/5
CRM przeznaczony do wspierania procesów sprzedaży
Recenzja CRM

➡️ Zaprojektowany, aby wspierać sprzedaż
➡️ Zaawansowana personalizacja (custom fields)
➡️ Szeroka integracja z innymi narzędziami

🪙 Cennik: od 25€ do 500€ za użytkownika /msc
⭐ Nasza ocena: 4.2/5

Użytkowanie

4 / 5

Personalizacja

4 / 5

Cena do wartości

3 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety Salesforce
  • Łatwe dostosowanie do konkretnych potrzeb biznesowych
  • Wiele integracji zwiększa możliwości narzędzia
  • Raportowanie w celu analizy danych
Wady Salesforce
  • Kompleksowość systemu może wymagać specjalistycznej wiedzy
  • Wysokie koszty wdrożenia i eksploatacji
  • Skomplikowany interfejs dla niektórych użytkowników
  • Brak natywnej polskiej wersji językowej

Przetestuj Salesforce samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Salesforce
Salesforce Sales Cloud to popularny system CRM przeznaczony do wspierania procesów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Jest wysoce konfigurowalny i oferuje zaawansowane funkcje do zarządzania relacjami z klientami, automatyzacji sprzedaży i analiz. Platforma Salesforce umożliwia centralizację informacji o klientach, automatyzację wielu zadań oraz zapewnia wgląd w działania zespołów sprzedaży i marketingu w czasie rzeczywistym. Salesforce jest bardzo elastyczny i można go dostosowywać do indywidualnych potrzeb firmy. Oferuje wiele standardowych funkcji,...
4.7 / 5
4.7/5
CRM do sprzedaży i zarządzania klientami idealny dla małej-średniej firmy
Recenzja CRM
  • Zarządzanie kontaktami, śledzenie i segmentacja
  • Integracja z mailingiem i workflow automatyzacji
  • Śledzenie transakcji i wizualizacja procesu sprzedaży

  • Przypomnienia o działaniach posprzedażowych
  • Ocena leadów na podstawie zaangażowania i zachowania

⭐ Nasza ocena: 4.7/5

Użytkowanie

4.3 / 5

Personalizacja

4.4 / 5

Cena do wartości

4.6 / 5

Możliwości

4.7 / 5

Zalety ActiveCampaign
  • Przyjazny dla użytkowników i oferuje wiele funkcji
  • Umożliwia śledzenie potencjalnych klientów, transakcji i interakcji
  • Automatyzacja sprzedaży, automatyczne przypisywanie zadań
  • Możliwość oceny klientów i zarządzania procesem sprzedaży

  • Właściwy balans pomiędzy ceną (niska wstępna opłata), funkcjami i niezawodnością.

Wady ActiveCampaign
  • Brak zaawansowanych funkcji CRM dla większych zespołów
  • Częste błędy sprawiają, że narzędzie jest frustrujące.

Przetestuj ActiveCampaign samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja ActiveCampaign
ActiveCampaign to platforma łącząca funkcje marketing automation, email marketingu, CRM oraz obsługi klienta w jednym miejscu.  Co wyróżnia to narzędzie? Przede wszystkim automatyzacja oparta na zachowaniach użytkowników, która pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe bez potrzeby posiadania wiedzy technicznej. Dzięki rozbudowanej analityce i ponad 900+ integracjom z popularnymi narzędziami, ActiveCampaign oferuje możliwości wcześniej dostępne tylko dla firm z dużymi budżetami marketingowymi. To narzędzie, które ze zwykłego CRM obrosło w mnogość funkcji...
4.7 / 5
4.7/5
Wszystko w jednym – sprzedaż, marketing, support, czat, email, call center
Recenzja CRM

All-in-one narzędzie do sprzedaży, supportu, marketingu i czat

Zarządzanie leadami, wizualizacja lejka sprzedażowego

Śledzenie e-maili i gotowe szablony

Narzędzia do raportowania i prognozowania

Należy do ekosystemu Freshworks (Freshdesk, Freshchat, itp.)

✅ Freemium – Darmowy plan z nieograniczoną liczbą użytkowników i kontaktów
⭐ Nasza ocena: 4.7/5

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

4.5 / 5

Cena do wartości

4.5 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety Freshworks
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs i łatwa nawigacja
  • Wbudowana poczta e-mail, telefon, czat i telefonia
  • Onboarding dla nowych leadów
  • Wizualna ścieżka sprzedaży i zarządzanie ofertami
  • Przystępne cenowo plany dla małych i średnich firm
Wady Freshworks
  • Za każdy moduł trzeba płacić dodatkowo
  • Ograniczone opcje dostosowywania dla zaawansowanych użytkowników

    Może nie być odpowiednie dla firm o złożonych potrzebach integracji

Przetestuj Freshworks samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Freshworks
Freshworks — Opinie i Recenzja Freshworks to zintegrowany ekosystem narzędzi dla biznesu, który pomaga firmom optymalizować procesy obsługi klienta, sprzedaży i marketingu. W skład pakietu wchodzą: Freshdesk (obsługa klienta), Freshchat (komunikacja czat na stronie), Freshsales (zarządzanie sprzedażą, crm) oraz Freshmarketer (automatyzacja marketingu).  To idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm, które poszukują elastycznego, przystępnego cenowo i łatwego w obsłudze oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami.  Biorąc pod uwagę stosunek funkcjonalności...
4.5 / 5
4.5/5
Maksymalnie prosty CRM. Bezpłatny do 2 użytkowników i 250 kontaktów.
CRM Layout
Recenzja CRM

⭐ Łatwa integracja z Gmail oraz Outlook

⭐ Darmowy plan starcza na długo

⭐ Idealny dla zaczynających przygodę z CRM

⭐ Proste zarządzanie danymi klientów

🪙 Cennik: €15 /msc za użytkownika
✅ Freemium – Tak, bezpłatny do 2 użytkowników i 250 kontaktów
⭐ Nasza ocena: 4.5/5

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

4 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

4 / 5

Zalety Capsule CRM
  • Widoczny lejek sprzedaży
  • Przejrzysty interfejs dla użytkownika
  • CRM przyjazny dla budżetu
  • Łatwe zarządzanie leadami i kontaktami
  • Integracja z mailem (Gmail, Outlook)
Wady Capsule CRM
  • Mała liczba integracji marketingowych
  • Brakuje kilku funkcji w porównaniu z innymi systemami CRM

Przetestuj Capsule CRM samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Capsule CRM
Capsule to dobre rozwiązanie CRM dla firm zatrudniających do kilkuset pracowników. Z narzędzie korzysta ponad 10 tys. firm na całym świecie. Służy głównie do sprzedaży i długofalowego zarządzania kontaktami z klientami (szansami sprzedaży).
4.8 / 5
4.8/5
System CRM stworzony dla Handlowców i Działów Sprzedaży
Pipedrive CRM
Recenzja CRM
  • Idealny CRM dla Handlowców i zespołów sprzedaży
  • Nada się do dłuższych cyklów sprzedaży oraz,
  • do monitorowania leadów bez utraty kluczowych informacji.
🪙 Cennik: od 15€ /msc za użytkownika
⭐ Nasza ocena: 4.8/5
🇵🇱 – program i instrukcje są po polsku, dostępna waluta PLN
CRM najlepszy dla: B2B, Dział Sprzedaży

Użytkowanie

4.9 / 5

Personalizacja

4.9 / 5

Cena do wartości

4.7 / 5

Możliwości

4.7 / 5

Zalety Pipedrive
  • Wizualny lejek sprzedaży
  • Pulpit nawigacyjny, który nadaje priorytet zadaniom i transakcjom
  • Szanse sprzedażowe są łatwo widoczne, a automatyzacja wysyła follow-upy
  • Łatwy, intuicyjny interfejs – brak konieczności długich wdrożeń pracowników
  • Podpięta sztuczna inteligencja, która wspiera realizację zadań
  • Łatwa implementacja systemu również w małej firmie
  • Możliwość skonfigurowania własnego lejka sprzedażowego
  • Liczne integracje, otwarte API, aplikacja mobilna, funkcje dodatkowe, które znajdziesz w Pipedrive Marketplace
  • Wysoka jakość ochrony danych

 

Wady Pipedrive
  • Konfigurowanie raportów może być trudne dla początkujących
  • Brak tworzenia niestandardowych pól zawartości
  • Obsługa klienta i pomoc techniczna tylko w języku angielskim
  • Brak możliwości rozliczeń w PLN
  • Wysoka cena za użytkownika przy rozliczeniu miesięcznym

Przetestuj Pipedrive samodzielnie przez 30 dni.

CRM najlepszy dla: B2B, Dział Sprzedaży
Recenzja Pipedrive
Recenzja Pipedrive CRM w pigułce Pipedrive to międzynarodowy CRM dostępny w języku polskim i stworzony specjalnie dla działów handlowych, co widać na każdym kroku. Intuicyjny interfejs typu “drag & drop” oraz łatwa w obsłudze platforma pozwalają zespołowi skupić się na sprzedaży, a nie na nauce oprogramowania. System Pipedrive jest całkowicie konfigurowalny, co oznacza, że można ustawić własne unikalne procesy i wzorce sprzedaży bez konieczności opierania się na jakichkolwiek domyślnych ustawieniach....
4.8 / 5
4.8/5
System sprzedaży i zarządzania projektami w jednym. Bezpłatny do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
Recenzja CRM

⭐ Alternatywa dla ClickUp lub Notion

⭐ Sprzedaż i zarządzanie projektami w jednym

⭐ Dostosujesz do własnych procesów

🪙 Cennik: od 12€ za stanowisko
✅ Freemium – Bezpłatnie, do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
⭐ Nasza ocena: 4.8/5
🇵🇱 – CRM dostępny w języku polskim

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

5 / 5

Cena do wartości

4.5 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety Monday CRM
  • Możliwość dostosowania workflow do indywidualnych potrzeb
  • Wygodny w zarządzaniu zadaniami i projektami
  • Gotowe szablony do zarządzania leadami, kontaktami i transakcjami
  • Pulpity analityczne (dashboardy)
  • Zaawansowane funkcje automatyzacji procesów sprzedażowych: przypisywanie zadań, powiadomienia email/SMS
  • Zarządzanie lejkiem sprzedaży
  • Monday cały czas się rozwija
Wady Monday CRM
  • Słaba obsługa w językach innych niż angielski
  • Moduł crm i zarządzania trzeba kupić oddzielnie
  • Brak powiadomień wizualnych na tablicach przy odpowiedziach klientów

Przetestuj Monday CRM samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Monday CRM
Monday sales CRM to jeden z 3 modułów systemu Monday.com. Umożliwia firmom sprawne zarządzanie każdym aspektem procesu sprzedaży. Automatyzuje, upraszcza i zapewnia lepszy wgląd w pełen zestaw działań: od zbierania i kwalifikowania leadów, przez personalizację i automatyzację procesów sprzedażowych, aż po zarządzanie kontaktami i kontami po sprzedaży. Wszystko w jednym miejscu.  Zobacz krótką recenzję w języku angielskim: Platforma wyróżnia się na tle innych oprogramowań CRM elastycznością i możliwością integracji z...
4.9 / 5
4.9/5
Najlepsza alternatywa Pipedrive, idealny dla firm MŚP i zespołów sprzedaży
Livespace CRM
Recenzja CRM

✔ Jeden z najlepszych Polskich CRM

✔ Dedykowany dla działów sprzedaży

✔ Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm

✔ Oprogramowanie dobre dla sprzedaży B2B

🪙 Cennik: od 69 zł za użytkownika
⭐ Nasza ocena: 4.9/5
🇵🇱 – Polska firma, CRM dostępny w języku polskim

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

5 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

4 / 5

Zalety Livespace CRM
  • Segmentacja klientów
  • Zarządzanie wiedzą organizacji (wikipedia sprzedaży)
  • Wysoki poziom zabezpieczeń i danych osobowych (GDPR)
  • Przejrzyste karty klientów
  • Możliwość zarówno skorzystania z gotowego procesu sprzedaży, jak i stworzenie własnego
  • Dopasowanie systemu do potrzeb lokalnego rynku
  • Zaawansowana analityka, w tym prognozowanie przychodu
  • Integracje z wieloma aplikacjami biznesowymi, takimi jak Gmail, Outlook, Slack, Dropbox czy Zapier
Wady Livespace CRM
  • Brak automatyzacji
  • Mało integracji z zagranicznymi narzędziami
  • Ograniczony dostęp do supportu w niższych planach (tylko chat i mail)
  • Niektóre funkcje są dostępne tylko w droższych planach

Przetestuj Livespace CRM samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Livespace CRM
Recenzja Livespace CRM w pigułce Livespace CRM to specjalistyczne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, które koncentruje się na optymalizacji procesów sprzedaży B2B. Umożliwia firmom efektywne zarządzanie cyklem sprzedażowym — od akwizycji leadów, przez ich kwalifikację, personalizację interakcji, aż po utrzymanie długoterminowych relacji. Wszystkie te działania są zintegrowane w jednej platformie. Platforma wyróżnia się na tle innych oprogramowań zaawansowanymi możliwościami raportowania i analizy oraz tworzeniem nieliniowych procesów sprzedaży. Oferuje także...