Idealny dla Marketingu:
Często wybierany:

Popularny w Polsce:

Zarządzanie relacjami z klientami to fundament skutecznego marketingu.
W tym artykule przedstawiam najlepsze systemy CRM dedykowane dla zespołów marketingowych w małych i średnich firmach. Porównuję ich kluczowe funkcje, ceny i możliwości, byś mógł podjąć świadomą decyzję dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji.
Szybkie porównanie narzędzi CRM dla marketingu
Poniższa tabela przedstawia krótkie zestawienie najważniejszych narzędzi CRM dedykowanych dla marketingu, które znajdziesz w rankingu.
Najlepsze CRM'y marketingowe w 2025 roku

Czym wyróżnia się HubSpot
? Częsty wybór #1 – najpopularniejszy CRM
? Bezpłatny pakiet z szerokim zestawem funkcji
? Mnogość integracji i automatyzacji
? Kompleksowy CRM sprzedaży, marketingu i obsługi
Użytkowanie
3 / 5
Personalizacja
4 / 5
Cena do wartości
5 / 5
Możliwości
5 / 5
Zalety HubSpot
- Szybka i łatwa instalacja
- Efektywne zarządzanie leadami
- Szeroki zakres integracji
- Darmowa wersja wystarcza na bardzo długo
Wady HubSpot
- Przestarzały “dziadkowy” interfejs
- Skomplikowany przez mnogość funkcji
- Nie jest elastyczny
- Wszelkie czynności wykonuje się powoli
Przetestuj HubSpot samodzielnie przez 30 dni.
Recenzja HubSpot

Czym wyróżnia się ActiveCampaign
- Zarządzanie kontaktami, śledzenie i segmentacja
- Integracja z mailingiem i workflow automatyzacji
- Śledzenie transakcji i wizualizacja procesu sprzedaży
- Przypomnienia o działaniach posprzedażowych
- Ocena leadów na podstawie zaangażowania i zachowania
Użytkowanie
4.3 / 5
Personalizacja
4.4 / 5
Cena do wartości
4.6 / 5
Możliwości
4.7 / 5
Zalety ActiveCampaign
- Przyjazny dla użytkowników i oferuje wiele funkcji
- Umożliwia śledzenie potencjalnych klientów, transakcji i interakcji
- Automatyzacja sprzedaży, automatyczne przypisywanie zadań
- Możliwość oceny klientów i zarządzania procesem sprzedaży
- Właściwy balans pomiędzy ceną (niska wstępna opłata), funkcjami i niezawodnością.
Wady ActiveCampaign
- Brak zaawansowanych funkcji CRM dla większych zespołów
- Częste błędy sprawiają, że narzędzie jest frustrujące.
Przetestuj ActiveCampaign samodzielnie przez 30 dni.
Recenzja ActiveCampaign

Czym wyróżnia się User.com
⭐ Śledzi użytkowników na stronie
⭐ Segmentuje klientów bazując na ich zachowaniu
⭐ Bogate scenariusze automatyzacji
Użytkowanie
5 / 5
Personalizacja
4 / 5
Cena do wartości
5 / 5
Możliwości
4 / 5
Zalety User.com
- upraszcza marketing, zwiększając produktywność marketerów
Wady User.com
Przetestuj User.com samodzielnie przez 30 dni.
Recenzja User.com

Czym wyróżnia się Monday CRM
⭐ Alternatywa dla ClickUp lub Notion
⭐ Sprzedaż i zarządzanie projektami w jednym
⭐ Dostosujesz do własnych procesów
Użytkowanie
5 / 5
Personalizacja
5 / 5
Cena do wartości
4.5 / 5
Możliwości
5 / 5
Zalety Monday CRM
- Możliwość dostosowania workflow do indywidualnych potrzeb
- Wygodny w zarządzaniu zadaniami i projektami
- Gotowe szablony do zarządzania leadami, kontaktami i transakcjami
- Pulpity analityczne (dashboardy)
- Zaawansowane funkcje automatyzacji procesów sprzedażowych: przypisywanie zadań, powiadomienia email/SMS
- Zarządzanie lejkiem sprzedaży
- Monday cały czas się rozwija
Wady Monday CRM
- Słaba obsługa w językach innych niż angielski
- Moduł crm i zarządzania trzeba kupić oddzielnie
- Brak powiadomień wizualnych na tablicach przy odpowiedziach klientów
Przetestuj Monday CRM samodzielnie przez 30 dni.
Recenzja Monday CRM

Czym wyróżnia się Livespace CRM
✔ Jeden z najlepszych Polskich CRM
✔ Dedykowany dla działów sprzedaży
✔ Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm
✔ Oprogramowanie dobre dla sprzedaży B2B
Użytkowanie
5 / 5
Personalizacja
5 / 5
Cena do wartości
5 / 5
Możliwości
4 / 5
Zalety Livespace CRM
- Segmentacja klientów
- Zarządzanie wiedzą organizacji (wikipedia sprzedaży)
- Wysoki poziom zabezpieczeń i danych osobowych (GDPR)
- Przejrzyste karty klientów
- Możliwość zarówno skorzystania z gotowego procesu sprzedaży, jak i stworzenie własnego
- Dopasowanie systemu do potrzeb lokalnego rynku
- Zaawansowana analityka, w tym prognozowanie przychodu
- Integracje z wieloma aplikacjami biznesowymi, takimi jak Gmail, Outlook, Slack, Dropbox czy Zapier
Wady Livespace CRM
- Brak automatyzacji
- Mało integracji z zagranicznymi narzędziami
- Ograniczony dostęp do supportu w niższych planach (tylko chat i mail)
- Niektóre funkcje są dostępne tylko w droższych planach
Przetestuj Livespace CRM samodzielnie przez 30 dni.
Recenzja Livespace CRM
Czym jest CRM dla marketingu?
CRM dla marketingu to oprogramowanie łączące klasyczne funkcje zarządzania relacjami z narzędziami do wspierania kampanii marketingowych oraz śledzenia aktywności klientów.
W przeciwieństwie do standardowych systemów CRM, rozwiązania dedykowane dla marketingu oferują funkcje takie jak; pozyskiwanie i zarządzanie leadami, automatyzacja kampanii, segmentacja odbiorców i śledzenie interakcji klientów w różnych kanałach komunikacji. Wszystkie dane o klientach i leadach są połączone z działaniami marketingowymi.
Kluczowe cechy dobrych systemów CRM dla marketingu:
Wybór CRM do celów marketingowych to decyzja, która będzie miała wpływ na Twoją firmę przez lata. Jakie funkcje powinien zawierać taki CRM?
- Automatyzacja procesów marketingowych (m.in. lead nurturing, personalizacja komunikacji)
- Segmentacja i “scoring”
- Śledzenie i zbieranie historii o użytkownikach
- Personalizacja komunikacji
- Integracja z popularnymi narzędziami (np. z Facebookiem, WordPressem, Google Analytics, platformami e-commerce oraz narzędziami do webinarów)
- Analityka “na żywo”
Przypominam o tym w niemal każdym artykule na tym blogu… Nawet najlepsze funkcje będą bezużyteczne, jeśli Twój zespół nie będzie chciał korzystać z systemu.
Zwróć uwagę na intuicyjność interfejsu oraz zadbaj, aby osoby korzystające z systemu aktywnie uczestniczyły przy jego wyborze i wdrożeniu.
Na co uważać przy wyborze CRM dla marketingu?
Wiele systemów CRM ma atrakcyjną cenę bazową, ale pobiera dodatkowe opłaty za kolejnych użytkowników lub dodatkowe funkcje i moduły.
Zwróć uwagę, czy (w Twoim planie cenowym) system ma ograniczenia dotyczące liczby kontaktów lub klientów, których dane możesz przechowywać.
Pamiętaj, że poza miesięcznymi opłatami, warto uwzględnić koszty wdrożenia, szkoleń dla zespołu i ewentualnej migracji danych, które mogą stanowić znaczącą część całkowitego budżetu.
Dlaczego warto inwestować w CRM?
Inwestycja w dedykowany system CRM dla marketingu – to strategiczna decyzja, która przyniesie wymierne korzyści:
- Zwiększenie konwersji leadów – Dokładne śledzenie ścieżki klienta i automatyzacja nurturingu prowadzą do wyższych wskaźników konwersji.
- Personalizacja na niespotykanym poziomie – Dzięki szczegółowym danym o preferencjach i zachowaniach klientów, możesz dostarczać treści idealnie dopasowane do ich potrzeb.
- Optymalizacja budżetu marketingowego – Precyzyjna analityka pozwala identyfikować najskuteczniejsze kanały i kampanie, co umożliwia lepszą alokację środków.
- Lepsza współpraca między działami – Integracja marketingu i sprzedaży w jednym systemie eliminuje silosy informacyjne i usprawnia przepływ leadów.
- Skrócenie cyklu sprzedaży – Automatyzacja rutynowych zadań i lepsze zrozumienie klienta pozwalają skrócić czas od pierwszego kontaktu do zamknięcia sprzedaży.
Na koniec – zachęcam do testowania narzędzi z mojego rankingu i wybrania tego, które najlepiej odpowiada specyfice Twojej firmy.