Ranking CRM dla Marketingu

Idealny dla Marketingu:
4.3 / 5
5/5
Popularny i w dużej mierze darmowy CRM, kompleksowy w sprzedaży i marketingu
Często wybierany:
Monday CRM
4.8 / 5
5/5
System sprzedaży i zarządzania projektami w jednym. Bezpłatny do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
Popularny w Polsce:
Livespace_Logo
4.9 / 5
5/5
Najlepsza alternatywa Pipedrive, idealny dla firm MŚP i zespołów sprzedaży

Zarządzanie relacjami z klientami to fundament skutecznego marketingu. 

W tym artykule przedstawiam najlepsze systemy CRM dedykowane dla zespołów marketingowych w małych i średnich firmach. Porównuję ich kluczowe funkcje, ceny i możliwości, byś mógł podjąć świadomą decyzję dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji.

Szybkie porównanie narzędzi CRM dla marketingu

Poniższa tabela przedstawia krótkie zestawienie najważniejszych narzędzi CRM dedykowanych dla marketingu, które znajdziesz w rankingu.

4.3 / 5
4.3/5
4.7 / 5
4.7/5
4.6 / 5
4.6/5
4.8 / 5
4.8/5
4.9 / 5
4.9/5

Najlepsze CRM'y marketingowe w 2025 roku

4.3 / 5
4.3/5
Popularny i w dużej mierze darmowy CRM, kompleksowy w sprzedaży i marketingu
HubSpot crm screenshot
Czym wyróżnia się HubSpot

? Częsty wybór #1 – najpopularniejszy CRM

? Bezpłatny pakiet z szerokim zestawem funkcji

? Mnogość integracji i automatyzacji

? Kompleksowy CRM sprzedaży, marketingu i obsługi

🪙 Cennik: od 9$ miesięcznie za użytkownika
✅ Freemium – darmowe konto bez limitu użytkowników
⭐ Nasza ocena: 4.3/5
🇵🇱 – program CRM w j. polskim, brak supportu

Użytkowanie

3 / 5

Personalizacja

4 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety HubSpot
  • Szybka i łatwa instalacja
  • Efektywne zarządzanie leadami
  • Szeroki zakres integracji
  • Darmowa wersja wystarcza na bardzo długo
Wady HubSpot
  • Przestarzały “dziadkowy” interfejs
  • Skomplikowany przez mnogość funkcji
  • Nie jest elastyczny
  • Wszelkie czynności wykonuje się powoli

Przetestuj HubSpot samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja HubSpot
Użytkownicy doceniają przyjazny interfejs użytkownika, szerokie możliwości automatyzacji i integracji z innymi narzędziami oraz to, że HubSpot bardzo wiele możliwości udostępnia w bezpłatnym planie. Pozytywne opinie podkreślają jego skuteczność w zarządzaniu klientami, leadami i możliwościami automatyzacji marketingu. HubSpot sprawdzi się także w angażowaniu klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych i wysyłki mailowej. Dużym minusem, który od razu zauważysz jest długi czas nauki tego systemu… mnogość funkcji oraz przestarzały interfejs mogą być...
4.7 / 5
4.7/5
CRM do sprzedaży i zarządzania klientami idealny dla małej-średniej firmy
ActiveCampaign Screenshot
Czym wyróżnia się ActiveCampaign
  • Zarządzanie kontaktami, śledzenie i segmentacja
  • Integracja z mailingiem i workflow automatyzacji
  • Śledzenie transakcji i wizualizacja procesu sprzedaży

  • Przypomnienia o działaniach posprzedażowych
  • Ocena leadów na podstawie zaangażowania i zachowania

⭐ Nasza ocena: 4.7/5

Użytkowanie

4.3 / 5

Personalizacja

4.4 / 5

Cena do wartości

4.6 / 5

Możliwości

4.7 / 5

Zalety ActiveCampaign
  • Przyjazny dla użytkowników i oferuje wiele funkcji
  • Umożliwia śledzenie potencjalnych klientów, transakcji i interakcji
  • Automatyzacja sprzedaży, automatyczne przypisywanie zadań
  • Możliwość oceny klientów i zarządzania procesem sprzedaży

  • Właściwy balans pomiędzy ceną (niska wstępna opłata), funkcjami i niezawodnością.

Wady ActiveCampaign
  • Brak zaawansowanych funkcji CRM dla większych zespołów
  • Częste błędy sprawiają, że narzędzie jest frustrujące.

Przetestuj ActiveCampaign samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja ActiveCampaign
ActiveCampaign to platforma łącząca funkcje marketing automation, email marketingu, CRM oraz obsługi klienta w jednym miejscu.  Co wyróżnia to narzędzie? Przede wszystkim automatyzacja oparta na zachowaniach użytkowników, która pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe bez potrzeby posiadania wiedzy technicznej. Dzięki rozbudowanej analityce i ponad 900+ integracjom z popularnymi narzędziami, ActiveCampaign oferuje możliwości wcześniej dostępne tylko dla firm z dużymi budżetami marketingowymi. To narzędzie, które ze zwykłego CRM obrosło w mnogość funkcji...
4.6 / 5
4.6/5
CRM do sprzedaży i zarządzania klientami idealny dla małej-średniej firmy
user com marketing automation
Czym wyróżnia się User.com

⭐ Śledzi użytkowników na stronie

⭐ Segmentuje klientów bazując na ich zachowaniu

⭐ Bogate scenariusze automatyzacji

⭐ Nasza ocena: 4.6/5
CRM najlepszy dla: B2B, B2C, Dział Marketingu

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

4 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

4 / 5

Zalety User.com
  • upraszcza marketing, zwiększając produktywność marketerów
Wady User.com

Przetestuj User.com samodzielnie przez 30 dni.

CRM najlepszy dla: B2B, B2C, Dział Marketingu
Recenzja User.com
User.com to platforma automatyzacji marketingu, która zwiększa zaangażowanie i konwersje dzięki narzędziom śledzenia użytkowników i komunikacji.  Automatyzuje procesy sprzedaży i marketingu poprzez komunikację wyzwalaną zachowaniami użytkowników w różnych kanałach, takich jak e-mail, czat na żywo i powiadomienia push. Kluczowe funkcje obejmują zintegrowane czaty na żywo, scoring użytkowników i tworzenie dynamicznych treści. Wyróżnia się przystępnością cenową i bogatą funkcjonalnością w podstawowych planach, co czyni go odpowiednim wyborem dla firm poszukujących efektywnego...
4.8 / 5
4.8/5
System sprzedaży i zarządzania projektami w jednym. Bezpłatny do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
monday crm dashboard
Czym wyróżnia się Monday CRM

⭐ Alternatywa dla ClickUp lub Notion

⭐ Sprzedaż i zarządzanie projektami w jednym

⭐ Dostosujesz do własnych procesów

🪙 Cennik: od 12€ za stanowisko
✅ Freemium – Bezpłatnie, do 2 stanowisk i 1000 kontaktów!
⭐ Nasza ocena: 4.8/5
🇵🇱 – CRM dostępny w języku polskim

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

5 / 5

Cena do wartości

4.5 / 5

Możliwości

5 / 5

Zalety Monday CRM
  • Możliwość dostosowania workflow do indywidualnych potrzeb
  • Wygodny w zarządzaniu zadaniami i projektami
  • Gotowe szablony do zarządzania leadami, kontaktami i transakcjami
  • Pulpity analityczne (dashboardy)
  • Zaawansowane funkcje automatyzacji procesów sprzedażowych: przypisywanie zadań, powiadomienia email/SMS
  • Zarządzanie lejkiem sprzedaży
  • Monday cały czas się rozwija
Wady Monday CRM
  • Słaba obsługa w językach innych niż angielski
  • Moduł crm i zarządzania trzeba kupić oddzielnie
  • Brak powiadomień wizualnych na tablicach przy odpowiedziach klientów

Przetestuj Monday CRM samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Monday CRM
Monday sales CRM to jeden z 3 modułów systemu Monday.com. Umożliwia firmom sprawne zarządzanie każdym aspektem procesu sprzedaży. Automatyzuje, upraszcza i zapewnia lepszy wgląd w pełen zestaw działań: od zbierania i kwalifikowania leadów, przez personalizację i automatyzację procesów sprzedażowych, aż po zarządzanie kontaktami i kontami po sprzedaży. Wszystko w jednym miejscu.  Zobacz krótką recenzję w języku angielskim: Platforma wyróżnia się na tle innych oprogramowań CRM elastycznością i możliwością integracji z...
4.9 / 5
4.9/5
Najlepsza alternatywa Pipedrive, idealny dla firm MŚP i zespołów sprzedaży
Livespace CRM
Czym wyróżnia się Livespace CRM

✔ Jeden z najlepszych Polskich CRM

✔ Dedykowany dla działów sprzedaży

✔ Idealne rozwiązanie dla małych i średnich firm

✔ Oprogramowanie dobre dla sprzedaży B2B

🪙 Cennik: od 69 zł za użytkownika
⭐ Nasza ocena: 4.9/5
🇵🇱 – Polska firma, CRM dostępny w języku polskim

Użytkowanie

5 / 5

Personalizacja

5 / 5

Cena do wartości

5 / 5

Możliwości

4 / 5

Zalety Livespace CRM
  • Segmentacja klientów
  • Zarządzanie wiedzą organizacji (wikipedia sprzedaży)
  • Wysoki poziom zabezpieczeń i danych osobowych (GDPR)
  • Przejrzyste karty klientów
  • Możliwość zarówno skorzystania z gotowego procesu sprzedaży, jak i stworzenie własnego
  • Dopasowanie systemu do potrzeb lokalnego rynku
  • Zaawansowana analityka, w tym prognozowanie przychodu
  • Integracje z wieloma aplikacjami biznesowymi, takimi jak Gmail, Outlook, Slack, Dropbox czy Zapier
Wady Livespace CRM
  • Brak automatyzacji
  • Mało integracji z zagranicznymi narzędziami
  • Ograniczony dostęp do supportu w niższych planach (tylko chat i mail)
  • Niektóre funkcje są dostępne tylko w droższych planach

Przetestuj Livespace CRM samodzielnie przez 30 dni.

Recenzja Livespace CRM
Recenzja Livespace CRM w pigułce Livespace CRM to specjalistyczne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, które koncentruje się na optymalizacji procesów sprzedaży B2B. Umożliwia firmom efektywne zarządzanie cyklem sprzedażowym — od akwizycji leadów, przez ich kwalifikację, personalizację interakcji, aż po utrzymanie długoterminowych relacji. Wszystkie te działania są zintegrowane w jednej platformie. Platforma wyróżnia się na tle innych oprogramowań zaawansowanymi możliwościami raportowania i analizy oraz tworzeniem nieliniowych procesów sprzedaży. Oferuje także...

Czym jest CRM dla marketingu?

CRM dla marketingu to oprogramowanie łączące klasyczne funkcje zarządzania relacjami z narzędziami do wspierania kampanii marketingowych oraz śledzenia aktywności klientów

W przeciwieństwie do standardowych systemów CRM, rozwiązania dedykowane dla marketingu oferują funkcje takie jak; pozyskiwanie i zarządzanie leadami, automatyzacja kampanii, segmentacja odbiorców i śledzenie interakcji klientów w różnych kanałach komunikacji. Wszystkie dane o klientach i leadach są połączone z działaniami marketingowymi.

Kluczowe cechy dobrych systemów CRM dla marketingu:

Wybór CRM do celów marketingowych to decyzja, która będzie miała wpływ na Twoją firmę przez lata. Jakie funkcje powinien zawierać taki CRM? 

  • Automatyzacja procesów marketingowych (m.in. lead nurturing, personalizacja komunikacji) 
  • Segmentacja i “scoring
  • Śledzenie i zbieranie historii o użytkownikach
  • Personalizacja komunikacji
  • Integracja z popularnymi narzędziami (np. z Facebookiem, WordPressem, Google Analytics, platformami e-commerce oraz narzędziami do webinarów) 
  • Analityka “na żywo” 

Przypominam o tym w niemal każdym artykule na tym blogu… Nawet najlepsze funkcje będą bezużyteczne, jeśli Twój zespół nie będzie chciał korzystać z systemu. 

Zwróć uwagę na intuicyjność interfejsu oraz zadbaj, aby osoby korzystające z systemu aktywnie uczestniczyły przy jego wyborze i wdrożeniu.

Na co uważać przy wyborze CRM dla marketingu?

Wiele systemów CRM ma atrakcyjną cenę bazową, ale pobiera dodatkowe opłaty za kolejnych użytkowników lub dodatkowe funkcje i moduły.

Zwróć uwagę, czy (w Twoim planie cenowym) system ma ograniczenia dotyczące liczby kontaktów lub klientów, których dane możesz przechowywać.

Pamiętaj, że poza miesięcznymi opłatami, warto uwzględnić koszty wdrożenia, szkoleń dla zespołu i ewentualnej migracji danych, które mogą stanowić znaczącą część całkowitego budżetu.

Dlaczego warto inwestować w CRM?

Inwestycja w dedykowany system CRM dla marketingu – to strategiczna decyzja, która przyniesie wymierne korzyści:

  1. Zwiększenie konwersji leadów – Dokładne śledzenie ścieżki klienta i automatyzacja nurturingu prowadzą do wyższych wskaźników konwersji.
  2. Personalizacja na niespotykanym poziomie – Dzięki szczegółowym danym o preferencjach i zachowaniach klientów, możesz dostarczać treści idealnie dopasowane do ich potrzeb.
  3. Optymalizacja budżetu marketingowego – Precyzyjna analityka pozwala identyfikować najskuteczniejsze kanały i kampanie, co umożliwia lepszą alokację środków.
  4. Lepsza współpraca między działami – Integracja marketingu i sprzedaży w jednym systemie eliminuje silosy informacyjne i usprawnia przepływ leadów.
  5. Skrócenie cyklu sprzedaży – Automatyzacja rutynowych zadań i lepsze zrozumienie klienta pozwalają skrócić czas od pierwszego kontaktu do zamknięcia sprzedaży.

Na koniec – zachęcam do testowania narzędzi z mojego rankingu i wybrania tego, które najlepiej odpowiada specyfice Twojej firmy. 

Dodaj tu swój tekst nagłówka